Whatsapp İletişim
Genpower Jeneratör Menü Logo

MOTOR NEDİR?

Motor; değişik formlarda olan yakıtları (benzin, dizel, doğal gaz veya doğal kaynaklar) yüksek basınç altında ve anlık yüksek sıcaklık derecelerinde yakmak suretiyle kimyasal enerjiyi mekanik enerjiye çeviren düzeneklere içten yanmalı motor yada kısaca motor denir.

Çoğunlukla iki tip yakıt, jeneratörlerde yoğunluklu olarak kullanılır; benzin ve dizel.

Benzinli motorlarda yakıt (benzin) ve hava karbüratörde karıştırılarak yanma odasına ulaşır. Burada pistonun sıkıştırdığı karışımın buji tarafından ateşlenmesiyle patlama oluşur.

Dizel motorlarda ise; silindire dolan hava piston tarafından yüksek oranda sıkıştırılır. Bu sıkıştırma oranı benzinli motorlara göre daha yüksektir. Sıkışan hava yüksek basınç altında 500 C derece gibi bir sıcaklığa ulaşır. İşte bu esnada silindirin içine püskürtülen yakıt alev alır ve patlama meydana gelir.

Motorlarda 2 zamanlı ve 4 zamanlı olarak iki tür çalışma metodu vardır. 2 zamanlı motorlarda;

  • Birinci zamanda piston aşağı doğru inerken yakıt hava karışımı silindire dolar ve bir önceki turda yakılan atık gaz dışarı atılır.
  • İkinci zamanda piston yukarı doğru çıkar ve hava yakıt karışımını sıkıştırır pistonun en üst seviyeye gelmesiyle buji ateşleme yapar ve hava yakıt karışımını ateşleyerek enerjiye çevirir. Motor çalıştığı sürece bu devinim devam eder.

Dört zamanlı motorlarda ise; "Dört zaman"ın anlamı, bir dönüş sağlamak için motorun ihtiyacı olan dört piston hareketidir. Bir dönüş için krankın iki tam tur yapması gerekir.

  • İlk zaman ya da vuruş; emme vuruşudur. Piston silindirde aşağı doğru hareket eder ve silindirin içinde kısmi bir vakum yaratır. Hava ve yakıttan oluşan bir karışım atmosfer basıncınında yardımıyla içeri dolar (emilir), artık silindirin içindekinden daha fazla bir basınç vardır. Bu vuruşta, egzoz supapları kapalıdır.
  • İkinci vuruş ise kompresyon (sıkıştırma) vuruşudur. Piston silindirin içinde her iki supap kapalı halde yukarı doğru hareket eder. Hava ve yakıt karışımı sıkışır ve basınç artar.
  • Üçüncü vuruş ise kuvvet vuruşudur. Kompresyon vuruşunun sonuna doğru hava ve yakıt karışımı bujiden gelen elektrik karışımı ile ateşlenir. Meydana gelen patlama ısıda artmaya sebep olur ve pistonu aşağı itecek kuvvette bir basınç sağlanır.
  • Son olarak da, egzoz vuruşu, piston tekrar yukarı hareketlenir ve yanmış gazları silindirden dışarı egzoz sistemine doğru iter. Bu devir motor çalıştığı müddetçe tekrarlanır.


Genpower Jeneratörde, benzinli ve dizel gibi fosil yakıtlı motorlar bulabileceğiniz gibi ihtiyacınıza göre doğalgaz ya da doğal kaynakları kullanarak elektrik üretim teknolojilerine sahip olabilirsiniz.