Jeneratör setinin etiket değerlerinde belirtilen kapasitenin üzerinde kullanılması kadar düşük yüklerde kullanılması da sakıncalıdır. Özellikle büyük güçteki jeneratör setlerinin kullanımında bu duruma daha çok dikkat edilmelidir. Düşük yükte kullanılan jeneratörlerde oluşabilecek durumlar aşağıda sıralanmıştır:
- Motorun olması gereken çalışma sıcaklığından daha düşük bir sıcaklıkta çalışmak durumunda kalması.
- Silindir basıncının daha düşük olması,
- Turboşarjın aşırı ve hızla aşınması, Turboşarjın gövdesinden yağ sızıntıları gelmesi,
- Yanma odasında ki sıcaklık ve silindir basıncında ki düşmeyle yakıtın yeterli derecede yanmaması, buna paralel kurumların artması ve yanmamış yakıt kalıntısı maddelerin silindirlerde ve pistonlarda birikerek aşınmalı sürtünmeye sebebiyet vermesi,
- Yanmamış yakıtın piston segmanlarından sızarak yağa karışması, enjektörlerin kurumla dolması ve tıkanması, buna paralel olarak yanmanın daha da kötü hale gelmesi,
- Yağın seyrelmesi ve viskozitesinin bozulması,
- Kalitesi ve viskozitesi bozulan yağ ile sürtünmenin artması, piston, segman, gömlekler, biyel kolları, yatakların ve karter yataklarının çok hızlı ve çok zararlı şekilde aşınmasına ve sonra da kırılmalarına sebep olması,
- Jeneratörü düşük yükte çalıştırmak, düşük sıcaklık nedeniyle yüksek hidrokarbon emisyonlu egzozdan üretilen beyaz dumana neden olması,
- Silindir kapak contalarının şişmesi veya çatlaması sebebiyle yağa motor içerisindeki sıcak su karışması ve egzozdan mavi veya bazen de siyah duman atmaya başlaması,
- Valfler ve yakıt borularının oluşan cüruf nedeniyle tıkanması,
- Aşırı karter basıncı oluşması,
- Pistonlarda, piston segmanlarının oluklarında, valflerde ve turboşarj da büyük miktarda kurum (cüruf) birikmesi, uzun süre düşük yükte çalışan motor tam yükte çalışmaya kalktığında hatalı yağlanma sebebiyle pistonların kilitenebilmesi, motorun gücü büyük ise güçlü olduğu için pistonların sıkışmaya başlaması yanında koların, yatakların ve sonra da pistonların kırılması, motor blokunun dahi patlatması,
- Tüketilemeyen yakıt ve yağlama yağının da egzoz manifolduna girmesi ve muhtemelen seyrelmiş olduğu için contalarından sızmaya başlaması,
- Düşük yüklü çalışma, kaçınılmaz olarak yalnızca yanmamış yakıttan beyaz dumana neden olmaması, aynı zamanda zamanla yanmış yağlama yağının hasarlı piston segmanlarından sızan mavi dumanı ve hasarlı enjektörlerin neden olduğu siyah
- dumana da sebebiyet vermesidir.
- Özetle düşük yük ile uzun süre çalışan motorlar gerekli tedbirler alınmadığı sürede çok hızlı bir şekilde bozulmalar döngüsüne yol açar ve geri dönülemez hasarlarla motorun ölmesine sebebiyet verir.